Saturday, December 3, 2011

La Boutique Cafe


kalau korang ni jenis layan bidang seni kat Malaysia, mesti tau satu ikon yang sedang meningkat popular iaitu watak upin dan ipin. So, pelbagai  jenis company dan lain menggunakan ikon tersebut untuk menjual produk dan lain-lain. salah satunya ialah


No.24

Jalan Plumbum P7/P,
Pusat Komersial, Seksyen 7,
40000 Shah Alam,
Selangor.


APA?!!tak pernah dengar?! Mana Korang duduk?dalam batu ke?hahaha.. Pada yang minat something yang comel2 ni, mesti tertarik gila-gila r nak singgah kat kedai ini sebabnya tak lain pada Upin n Ipin la..Kriuk ni memang r minat pada cerita tersebut tapi takdela sampai berminat gila-gila nak pergi ke Cafe tersebut kan tapi memandang pada satu malam, housemate Kriuk mengajak ke kedai tersebut.Kriuk pun dengan langkah yang berat memulasla skuter nouvo s ke sana bersama Mrs.Kriuk (dalam hati, teruja nak tahu apa ada dalam kedai tersebut).

Bila sampai,


Kriuk melangkah masuk (misteri sial)
Kriuk n Mrs. terus melangkah ke meja Housemate Kriuk.

Kelihatan Housemate A melihat teh o limau panas dan Housemate B malu-malu

A sudah habis, Kriuk hampa tidak dapat melihat dulu.

B sedang menghabiskan sisa makanan beliau

Tak misteri ke makanan apakah ini?
Oleh kerana A dan B telah sampai terlebih dahulu, jadi ketika Kriuk sampai makanan mereka sudah habis. Terpaksa la Kriuk melihat menu untuk mengorder sesuatu untuk dicuba.

Menu minuman

Menu makanan 

1

2

3
Jadi, memandangkan Kriuk menyukai sesuatu yang pedas, Kriuk sebulat suara memilih Nasi Goreeng Upin (Ayam Pedas) manakala Mrs.Kriuk cuba mengorder sesuatu yang dilihat di Jalan-Jalan Cari Makan keluaran TV3 iaitu Nasi Goreng Durian Runtuh. Malangnya nasi tersebut tiada. Lantas Mrs.Kriuk memilih Nasi Goreng Kampung.


Nasi Goreng Kampung
Jadi, apa yang menariknya tentang Nasi Goreng Upin (Ayam Pedas) itu?ini menariknya nasi tersebut

Nasi Goreng Upin (Ayam Pedas)
Ya, betul. Nasi ini sangat menarik kawan-kawan. Ayam pedasnya ialah ayam goreng diselaputi sos cili yang kononnya pedas tapi haram tak pedas.

Nescafe dan Teh o ais

Sambil-sambil menikmati ayam pedas dan teh o ais, dalam hati aku berkata patutla kedai macam ini

1

2

3
Setelah beberapa ketika




Tahniah La Boutique kerana dapat membuat kami menghabiskan makanan tersebut. Yang menariknya kat sini, mereka mementingkan kualiti produk kerana mereka menggunakan cawan yang agak berkualiti

Cap IKEA

Cap Upin Ipin 



Setelah selesai sesi permakanan di sini, kami meneruskan sesi pembayaran di kaunter

Jalan-Jalan Cari Makan pun pernah datang tuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!

Boleh shoping seketika


Restoran Ikan Bakar Bubu

Broomm-bromm balik
Konklusinya, kedai ini hanya nak jual nama. Tolongla improvekan kedai atas nama baik watak Upin Ipin itu. Terlalu malu untuk diceritakan la.Sekian
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...